Projektowanie
Jaką ilość zdjęć mogę dodać do edytora?
Do edytora można wgrać maksymalnie 1000 zdjęć.
Ile zdjęć zmieści się w fotoksiążce?
To zależy od liczby stron, wybranego szablonu oraz… Twojego pomysłu. Pamiętaj, że w trakcie projektowania możesz zmieć układ zdjęć zaproponowany w szablonie. Na jednej stronie możesz umieścić od 1 do nawet kilkunastu zdjęć.
Nie musisz umieszczać zdjęć na każdej stronie. Możesz dodać na nich na przykład same teksty lub pozostawić je całkowicie puste, np. na odręczne życzenia, które dopiszesz po otrzymaniu wydrukowanej fotoksiążki. Jeśli decydujesz się na pozostawienie pustych stron, napisz nam o tym na czacie bądź mailowo na pomoc@printu.pl. Dzięki temu będziemy wiedzieli, że jest to efekt zamierzony i że możemy rozpocząć realizację zamówienia.
Czy mogę powiększyć podgląd zdjęć w pasku po lewej stronie?
Tak. Jest możliwość zmiany widoku w podglądzie oraz ukrywanie zdjęć, które zostały już użyte lub zawężenie liczby zdjęć do oznaczonych jako ulubione.

Możesz również sortować wgrane do edytora zdjęcia według:
daty dodania
daty zrobienia
alfabetycznie

Chcę zmienić kolor tła w całym projekcie, czy muszę robić to osobno na każdej stronie?
Nie. Możesz wybrać kolor klikając + i później wybrać opcję zastosuj dla stron

Czy mogę zmienić układ zdjęć tak, aby na każdej rozkładówce była ich taka sama liczba?
Wybierz zakładkę Układy i liczbę zdjęć, jaką chcesz umieścić na każdej stronie w swoim projekcie. Edytor zaproponuje dostępne układy zdjęć.

Jak dodać kolejną stronę do projektu?
Aby dodać więcej stron, kliknij w pole** Dodaj stronę**, które znajdziesz pod projektem w edytorze.
Dlaczego dodanie strony powoduje dodanie dwóch stron?
Projekt musi posiadać parzystą liczbę stron. Dodanie strony powoduje więc w rzeczywistości dodanie dwóch kolejnych stron.
Jak usunąć strony z projektu?
Aby usunąć strony, kliknij w pole Usuń stronę, które znajdziesz pod projektem w edytorze.
Czy mogę zmienić kolejność stron w moim projekcie?
Tak, aby to zrobić, skorzystaj z opcji Organizuj, którą znajdziesz w lewym dolnym rogu edytora.


Jak dodać tekst w projekcie?
Upewnij się, że masz włączony tryb Ekspert w edytorze (zakładka Projekt --> Tryb ekspert).
Kliknij w ikonę T+, która znajduje się w dolnym rogu edytora.
Chcę dodać tekst i użyć takiej samej czcionki, jaka jest użyta w szablonie. Jak mogę odszukać jej nazwę?
Jeżeli teksty w szablonie nie są grafiką i podlegają edycji, po zaznaczeniu tekstu i otworzeniu listy z czcionkami - edytor pokazuje nazwę wykorzystanego fontu oraz rozmiar.

Nie możesz zaznaczyć napisu? Sprawdź dlaczego.
Czy w trakcie projektowania mogę zmienić szablon, z którego korzystam?
Nie. W takiej sytuacji konieczne będzie stworzenie nowego projektu.
Czy mogę zmienić format fotoksiążki w trakcie lub po jej zaprojektowaniu?
Niestety nie ma możliwości zmiany formatu w trakcie lub po zakończeniu projektowania ze względów technicznych. Aby zmienić format konieczne będzie stworzenie nowego projektu.
Czy po zakończeniu projektowania mogę zamienić fotoksiążkę na fotoalbum?
Niestety nie ma możliwości bezpośredniej zamiany fotoksiążki na fotoalbum i odwrotnie. Są to dwa różne produkty i jest to technicznie niemożliwe. W takiej sytuacji konieczne będzie stworzenie projektu od nowa, wybierając szablon fotoalbumu.
Jak cofnąć zmiany w projekcie?
Aby cofnąć wprowadzone zmiany, kliknij w opcję Cofnij widoczną w górnej części edytora.

Jak przywrócić cofnięte zmiany?
Aby przywrócić cofnięte zmiany w projekcie, kliknij w opcję Ponów widoczną w górnej części edytora.

Chcę, aby zdjęcia w projekcie były w jednej linii – jak mogę wyrównać ich położenie?
Zaznacz myszką obszar zdjęć, które chcesz wyrównać i kliknij w ikonę Organizuj, która pojawi się pod przyciskiem Podgląd w edytorze. Wyświetlą się różne opcje wyrównania. Można też skorzystać z opcji Układy (po lewej stronie edytora), gdzie wybiera się liczbę zdjęć, którą chcesz umieścić na stronie, a nasz edytor proponuje rozmieszczenie zdjęć – w równych odległościach.

Czy mogę zapisać zmiany w projekcie i dokończyć później?
Oczywiście. Jeśli:
jesteś zalogowany/zalogowana na swoim koncie, kliknij w opcję Zapisz dostępną w prawym górnym rogu edytora bądź przejdź do zakładki Projekt i kliknij Zapisz projekt. Do projektowania można wrócić w wolnej chwili, klikając w zakładkę Moje projekty, którą znajdziesz w górnej części strony po zalogowaniu się na swoje konto.
nie jesteś zalogowany/zalogowana to aby zapisać projekt, otwórz go w nowej karcie w przeglądarce naszą stronę i kliknij Zaloguj się. Twój projekt powinien automatycznie przypisać się do konta. Po zalogowaniu się znajdziesz go w zakładce Moje projekty.
Sprawdź artykuł Przechowywanie projektu, aby dowiedzieć się, na jak długo zachowamy Twój projekt.
Chcę dokończyć swój projekt później, ale nie mam konta na Waszej stronie. Jak mogę zapisać swoją pracę?
Otwórz w nowej karcie w przeglądarce naszą stronę i kliknij Załóż konto. Zarejestruj się. Twój projekt powinien automatycznie przypisać się do konta. Po zalogowaniu się znajdziesz go w zakładce Moje projekty. Niezamówiony projekt przechowywany jest na koncie przez 90 dni od ostatniej edycji. Jeśli nie nastąpiło logowanie i edycja, projekt jest przechowywany przez 45 dni.
Uważaj jeżeli nie zapisałeś projektu na swoim koncie możesz go utracić pracując nad nim w trybie incognito, czyszcząc historię przeglądarki aktualizując przeglądarkę lub w przypadku awarii urządzenia, na którym tworzony był projekt.
Po zakończeniu projektowania wyświetlił się komunikat o pustych komórkach zdjęciowych. Co to oznacza?
Jeżeli w edytorze i na podglądzie wszystko jest w porządku, można zignorować ten komunikat. Pojawia się on w momencie ingerowania w zaproponowany układ zdjęć w szablonie lub dodania nowej komórki zdjęciowej. Zdjęcie wydrukuje się prawidłowo, jeżeli wyświetla się w edytorze. Puste komórki zdjęciowe nie są drukowane.

Aktualizowane na: 21/09/2023
Dziękuję!